هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مرتبط با گرایش معلمان به پژوهش در دبیرستان های متوسطه دوره دوم شهر تهران و ارائه راه کارهایی برای ارتقاء میباشد. روش پژوهش این تحقیق توصیفی همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل کلیه معلمان متوسطه پسرانه دوره دوم شهر تهران در سال تحصیلی 1394 - 1393 میباشند ( 921 نفر) که تعداد 271 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه گیری چند مرحله ای بوده، بدین معنا که ابتدا روش نمونه گیری خوشه ای و سپس طبقه ای نسبی استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان میدهد که بین عوامل سازمانی، عوامل مالی، عوامل فردی و عوامل اجتماعی موثر بر پژوهش با گرایش معلمان به پژوهش رابطه معناداری وجود دارد (05/. > P). از بین عوامل مرتبط با گرایش معلمان به پژوهش میزان همبستگیِ عوامل مالی73/0، عوامل اجتماعی67/0، عوامل فردی52/0 و عوامل سازمانی30/0 بوده است.
مرادی, صادق , عزتی, میترا و گودرزی, محمد علی . (1396). بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی حاکم بر پژوهش و نقش عوامل مرتبط با گرایش معلمان به پژوهش. فلسفه و تاریخ تعلیم و تربیت, 1(1), 1-16.
MLA
مرادی, صادق , , عزتی, میترا , و گودرزی, محمد علی . "بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی حاکم بر پژوهش و نقش عوامل مرتبط با گرایش معلمان به پژوهش", فلسفه و تاریخ تعلیم و تربیت, 1, 1, 1396, 1-16.
HARVARD
مرادی, صادق, عزتی, میترا, گودرزی, محمد علی. (1396). 'بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی حاکم بر پژوهش و نقش عوامل مرتبط با گرایش معلمان به پژوهش', فلسفه و تاریخ تعلیم و تربیت, 1(1), pp. 1-16.
CHICAGO
صادق مرادی , میترا عزتی و محمد علی گودرزی, "بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی حاکم بر پژوهش و نقش عوامل مرتبط با گرایش معلمان به پژوهش," فلسفه و تاریخ تعلیم و تربیت, 1 1 (1396): 1-16,
VANCOUVER
مرادی, صادق, عزتی, میترا, گودرزی, محمد علی. بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی حاکم بر پژوهش و نقش عوامل مرتبط با گرایش معلمان به پژوهش. فلسفه و تاریخ تعلیم و تربیت, 1396; 1(1): 1-16.